Benträning med fokus på framsida lår

Jag har alltid haft svårt att få kontakt i framsida lår när jag tränar ben. Har liksom aldrig hittat varken övningar eller maskiner som verkligen bränner i framsidan. Nu har jag äntligen hittat en kombination av tre övningar som alltid ger mig extrem kontakt (och träningsvärk) exakt där jag vill ha det! 
 
1. Djupa och koncentrerade knäböj
Försök fokusera på punkten du vill ska jobba mest, i detta fall framsida lår. Böj så djupt du bara kan och ha en relativt hög vikt - men inte så hög att du tappar formen. Repsen ska vara långsamma och koncentrerade!
 
2. Liggande benpress
I denna övning är fötternas position viktiga. Fötterna ska vara som en ballerinas - hälarna mot varandra och tårna pekande utåt ifrån varandra. Dessutom ska fötterna vara relativt högt upp på plattan. Denna efter tunga knäböj tar rejält i framsidan!
 
3. Leg extension (maskin)
Viktigt här är att inte slappna av i tårna - ha hela tiden tårna pekande uppåt och låt inte fötterna hänga och dingla! Jag brukar oftast köra ett ben i taget på denna följt av reps med båda fötterna samtidigt. Alltså ser det ut såhär; 8-10 reps på höger ben, 8-10 reps på vänster ben, 8-10 reps med båda benen samtidigt. Allt detta i allt set gånger tre och benen känns som betong efter åt!
 
 
 
 


♥ Kommentarer ♥


MartinaOlsson

Hej!
Jag tänkte bara ta och tipsa dig om att i lucka nummer 15 i min julkalender hittar du en tävling där du kan vinna tre stycken parfymer i olika dofter från Solinotes, som är ett nylanserat märke på den svenska marknaden! Är du sugen på att vara med och tävla är det bara att klicka på länken nedan :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/72455/julkalender-lucka-15-6/

2017-12-17 ♥ 23:58:32
http://martinaolsson.myshowroom.se


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: