Effektivt axelpass

Min dag började redan vid 5 imorse för några timmars jobb. Direkt när jag slutade vid 10 åkte jag till gymmet. Det tog emot idag att ta mig dit, men jag gjorde det och det är det som får räknas idag. Eftersom jag inte kände för att vara där, men samtidigt ville köra helt slut på axlarna, så blev det ett kort med effektivt axelpass som faktiskt blev rätt bra!
 
Sittande axelpressar med hantlar - 10x5
Sidolyft med hantlar superset med raka lyft framåt med z-bar - 10x4 (per övning, alltså sammanlagt 20 reps i rad per set)
Lyft mot hakan i cable (se till att inte dra greppet för högt, samt hålla några sekunder i toppläge) - 12x4
Enarmssidolyft, lutad mot bänk - dropset 10x1 per vikt och arm
Drag mot bröst med rep i cable (för baksida axlar) - 10x4
 
 
Se till att jobba med så höga vikter som möjligt för att övningen ännu ska utföras korrekt. Korta vilor gäller - både mellan set och övningsbyten - och stor koncentration på musklerna som ska jobba och det kommer bränna bra i axlarna!
 
 
 (PS hur spänner en biceps ens? Ser ut som jag inte tränar biceps någonsin DS)


♥ Kommentarer ♥


Natalie Elisabeth

Så grym du är! 😃💪🏻

Svar: Men tack fina du!
Fanny Johansson

2017-12-17 ♥ 08:10:26
http://nouw.com/natalieelisabeth
Sandra

Stark! <3

2017-12-17 ♥ 12:03:59
Erica

Så kul med träning! :D Har träningsabstinens då jag varit sjuk i typ 1,5 vecka.. saknar gymmet!

Svar: Verkligen! Vad jobbigt, krya! <3
Fanny Johansson

2017-12-17 ♥ 17:25:57
http://lifebyerica.se


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: